Dec 3, 2020

Sandvik i ny kampanj: "Life-changing innovations"


I en rad nya kampanjfilmer lyfter Sandvik innovationer inom affärssegment medicinteknik. Se filmen om multisportaren Mike Schultz som tvingades amputera.

Medicinteknik är ett växande segment inom Sandvik-koncernen som nu uppmärksammar området i en ny kampanj.

– Våra produkter inom medicinteknik syns sällan eftersom de oftast är en del av tillverkningsprocessen eller inbäddade i en annan produkt. Nu vill vi lyfta fram det fascinerande arbete som pågår inom området och få fler att upptäcka några av dessa lösningar, samt inspirera till fortsatt utveckling av medicintekniska innovationer, säger Jessica Alm, kommunikationsdirektör på Sandvik Group, till tidningen Resumé.

Sandvik publicerar nu en serie filmer under parollen ”Life-changing innovations” där företaget lyfter personer som med medicintekniska innovationer kan leva ett mer eller mindre vanligt liv. 

I filmen ovan Mike Schultz, ägare och grundare av BioDapt som tillverkar proteser. Som professionell snöskoteråkare, tvingades Mike amputera benet efter en olycka. Med stark beslutsamhet och lite hjälp från tävlingsbranschen har han lyckats bygga en protes, idealisk för extremsport som inte bara hjälpt honom att tävla igen - utan vinna.

Fakta kampanj:

Koncept och kreativ idé har tagits fram tillsammans av Sandvik och Nosy, baserat på underlag och dataanalys av Verizon Media. Trickle, som är Sandviks sociala mediebyrå, har stått för strategi, distribution och copy på sociala medier och i sök. Stone Junction och Verizon står för PR och programmatiska köp. Ett uttag av kampanjen finns också som en installation på Tekniska Muséet i Stockholm, som en del av utställningen Hyper Human. (källa: Resumé)




Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT